KA2 – Rozvoj kompetencí široké veřejnosti prostřednictvím jejího zapojení do dobrovolnických činností/Development of competences of the general public through their involvement in volunteering activity (2023-2025)
Projekt vznikl na základě vzájemné, nadnárodní spolupráce Jihomoravského dobrovolnického centra z.s. jako žadatele a Centra dobrovoľnictva n.o. jako partnerské organizace, sídlící v Banské Bystrici, v rámci programu Erasmus+ a financování ze zdrojů EU.
Hlavním cílem projektu je rozvoj občanských kompetencí prostřednictvím vzdělávání dospělých z řad široké veřejnosti zapojením do dobrovolnictví jako jedné z možností občanské angažovanosti. Za vedlejší cíle jsme si stanovili rozvoj dovedností dobrovolnických koordinátorů a koordinátorek v organizacích a institucích potřebných pro úspěšné zapojování veřejnosti do komunitních a veřejně prospěšných aktivit a zvýšení motivace širší veřejnosti získávat praktické dovednosti a kompetence angažováním se v dobrovolnických aktivitách prostřednictvím cílené dobrovolnické kampaně Dny dobrovolnictví (ČR) a Týždnu dobrovoľnictva (SK).
Projekt je rozdělený do 4 protínajících se aktivit:
Koordinace a řízení projektu – zahrnuje jednodenní i vícedenní mezinárodní, projektová setkání, na kterých detailně plánujeme naše společné, budoucí postupy v rámci projektu, pravidelné online cally a jobshadowing, díky kterému se každá ze zemí přiučí něco nového od druhé.
Vzdělávání – vznikne zcela nový modul školení pro koordinátory a koordinátorky dobrovolníků, zaměřené na práci s dospělou veřejností od jejího oslovení a motivace ke vzdělávání prostřednictvím dobrovolnictví, přes průběžnou podporu dobrovolníka v jeho rozvoji, směřující k jeho dlouhodobému setrvání.
Kampaň cílená na veřejnost – zorganizování Dnů dobrovolnictví a Týžďna dobrovoľnictva v roce 2025 – akce představí pestré nabídky dobrovolnictví a poskytnou široké veřejnosti možnost si dobrovolnictví napříč nejrůznějšími organizacemi vyzkoušet.
Vytvoření dobrovolnického deníku – zkušenosti získané při jeho tvorbě zužitkujeme při plánování akcí na šíření výsledků projektu prostřednictvím přednášek a workshopů pro veřejnost, které navážou na kontaktní kampaně DD TD.
Digitální obsah – Digitální obsah v podobě podcastů a videí představí dobrovolnictví, mýty a fakta o něm. Zpropaguje dobrovolnictví jako cestu k získávání dovedností uplatnitelných i v běžném životě, což atraktivitu dobrovolnictví posílí. Celkem vytvoříme 6 podcastů (3 a 3 za každou zemi) a 10 videospotů (5 a 5 za každou zemi).